Tuesday, January 18, 2011

..::Pak Haji dan Kucing Bernama Luna::..


Baru 5 hari tak apdet blog tapi aku rasa mcm lama gile. Ni sume gara2 keje yang banyak  bertambah banyak..sampai pak haji kena buat briefing khas utk anak buah dia yg lemah lembap ni..kasik faham banyak sikit apa task2 di atas 'batu jembala' aku pada tahun arnab ni..tau 'batu jembala' tu apa? tu feveret word pak haji..maksud kasar dia..kepala hotak..maksud lembut dia..tanggungjawab..;p

sesi briefing oleh pak aji..ank buah sebok amik gambar pulak..nmpk sgt x fokus..


Selasa lepas aku x kije..sbb Johor cuti hari HOL..tapi x sume kampeni amik cuti..cthnye..kampeni encet lebah..tapi aku xle nk berlagak sgt, sbb aku terpksa dtg opis hari hol tu..kije punye pasal..lgpun duk umh sorang2 encet lebah xde bohsan juge..balik keje aku singgah tgok kucing-kucing sab yg dh beranak pinak dgn jayanya..nenek angkat la katakan..g la melawat..lgpun hari2 seblom tu sab ada sms kata one of her kucing, Luna bermasalah skit..risau still ada baby dlm perut..

smpai2 kt umah sab..aku tengok2 kan si Luna..pegang2 kt bahagian pinggul dia..dh mcm bidan..dia ngiau2 sakit..aku pegang2 perut dia mmg rsa ada ketul2..mcm ada benda stuck lagi dlm perut dia..so sab sian tgok anak angkt dia kesakitan..bawak la g klinik haiwan..aku pun folo molo sekali..smpai2 kt klinik..doktor pun ckp mcm ada baby lg dlm perut dia..so kena operate..huhu..kami balik umah dulu..doktor suh dtg balik lagi sejam..


medical center utk haiwan2 kesayangan..ni kt area Nusa Bestari

Luna with mummy Sab before masuk operation room

sian tgok muka Luna ketakutan..


balik umh mandi2 siap2 sume..aku n encet lebah sama sebok nk g tgok sab amik luna kt klinik tu..mmg betul ada anak dia sekor mati dalam perut..:( sian baby tu..sian jugak luna mebi dia x larat dh nak meneran agaknya..then lepas setel sume tu kami g makan bertiga kt Malay Village mengisi kelaparan perut..sekian. :)

2 comments:

..:Sab:.. said...

Saya suka post ini!! ;p
Muka luna nmpk kurus kan kat gambo last tu...

..::daria::.. said...

Hihi..takde butang Like plak nk suh tekan ;) aah..muka Luna nmpk kurus..mebi sbb dia tgh ketakutan kot eh..smpai2 kecik2 kepala..huhu