Saturday, January 22, 2011

..::Fulltime Housewife for 4 Days :)::..


Bercuti panjang dari Khamis (Cuti Thaipusam) dan Jumaat (1st AL in 2011)..then sambung terus Sabtu Ahad..apa rasa? Heaven! ;)

Khamis sehari suntuk duk umah melakukan kerja2 surirumah tangga..lepas encet lebah g keje terus ligat buat itu ini..smbil berfikir bes jugak kalo aku jadik desperate fulltime housewife eh..:p eceh berangan..padahal sok kalo jadik fulltime housewife..sebok2 nk g keje balik pulak..hehe

Jumaat plak sehari suntuk kt luar umah..pegi balai polis bukit indah..wat report lesen memandu ilang..pastu g JPJ JB wt lesen baru..melayang RM50.. (-_-") RM20 utk denda hilang lesen..RM30 utk renew lesen..sbb aku x ingt lesen aku mati bila..terus renew je la..dh setel baru tau bulan 3 ni la baru mati..:p malam plak gigih wt coklat utk pertama kali di rumah..dibantu oleh 2 org budak (anis + afzan) yg dtg melepak teman aku kt umah..budak2 ni mmg suka dtg lepak umah aku..aku pun suka diorang dtg..at least ada la teman sbb encet lebah g men futsal setiap malam jumaat..:)

Lepas mkn..sessi wat coklat utk pertama kali di rumah sendiri..smbil budak 2 orang itu tolong menolong..hehe..bes jugak ada assistant ni..cepat je coklat siap..cepat la sangat..sampai kul 2.30 pagi duk mengadap coklat lg kt dapur..hoho..smpai aku pun bermandi coklat..

Tapi..bila coklat dh siap..dh kuarkan dari acuan..masuk dlm paper cup hitam..perasaan melihat hasil keras tangan sendiri adalah...PRICELESS!! ;)

 coklat bentuk daun purple + pink :)

bentuk daun jugak tp aku test wat 3 colour :)

ini budak 2 orang smalam buat :)

Coklat2 ni akan dihidangkan esok petang..eh ada apa esok petang smpai nk hidang2? Shhh..rahsiaa..hehe ;)

6 comments:

bubblymummy said...

waaa..noma dah pandai buat cekelat !!!!

:: wawahudA :: said...

wahhh...tokey coklat...x saba tunggu parcel kat opis...

poonz said...

fuyoh.. wawa dah siap order.

pahni buat cupcake lak la.. misti fancy2.. ko kan kreatiP.. hehe..

faiezah said...

ada apa laa agak2 dgn esok petang tu ye? hehe.. sedap nya coklat! tetiba rasa lapar.. :p

..:Sab:.. said...

yehh... saya pun tak sabar nak tgk hasil keras tangan saya sendirik.... yeayeahhhhh....
kalo ajak kita aritu..mesti lagi cepat siap tauu...ngeeee.....

..::daria::.. said...

bubblymummy :
hihi..ala is..sapa2 g belajar mesti pandai buat pastu..hehe ;)

wawa :
harap2 x kena makan dek posmen ;p

poonz :
wawa bukan order yah..tu hadiah dia menang teka teki tekok aku aritu :D

hehe..tgh plan ni nk g blaja wt kapkek lak..jom?hehe

faiez :
jemput la dtg umah mkn cokelat hasil air basuh tgn noma..hehe

sab :
hahaha..sabar eh sab..noma belum buat full preparation lagi nk terima anak2 murid..hehehe