Friday, November 26, 2010

..::Eidul Adha 2010 : Part 1::..


My family smpai dari Kuantan hari selasa malam at Senai Airport pukul 10.00 p.m lebih2 skit..kami pi jemput naik dua keta sbb x muat satu keta..ma,abah + wany naik keta aku..amly + nini naik keta encet lebah..pas amik diorang terus g makan2 kt singgah selalu danga bay..pas mkn gerak2 khas balik umah..

ma + abah @ restoren singgah selalu, danga bay

amly + nini 

esoknya pagi2 bangun nk masak rendang + lodeh + kuah kacang + nasik himpit..wany jadik assistant aku yg setia..dia mmg suka bab2 tolong2 kat dapur ni..bole diharap potong2 sayur utk lodeh tu sume..siap kacang panjang dia potong pakai gunting..lg senang katanya..pastu tolong goreng2 kerisik..actually abah pun ada tolong2 tp aku xde amik pic pulak..aku suh dia duk dpn je tgok tv..dia nk tolong jugak..x bole kata apa la..(padahal suka je abah tolong, haha) (nota tambahan : abah mmg suka + rajin memasak ^_^)


assistant yg x mandi pagi lagi tgh gunting kacang panjang 


goreng kerisik..dia cakap bes laa dapur gemuk rendah..kalo kat umah tinggi..x sampai..


lepas mkn tengahari di pagi raya haji..gerak2 khas pi Jusco Tebrau..berjalan2 sambil mengeringkan poket..hehe..pastu makan2 di secret recipe pulak..pastu sambung balik jalan2 + shopping..

hasil yg x seberapa..rendang daging basah + lodeh yg terlebih kunyit :p

@ Harris bookstore..si wany ni suka baca buku so pegi carik buku Mr. Midnight or yg in BM punya..Detik Tengah Malam..

ma beli sandal..penat pakai high heel

tunggu abah testing suar keje @ fitting room

adik beradik kaler tahi cicak

wany dan abang ipar yg muka seperti sakit2 perut saja :p


ma + abah @ secret recipe

tunggu aku bayar tiket kt autopay

hari dh malam baru nk gerak keluar dari Jusco..perut lapar..so aku tanya abah nk makan apa?abah ckp bwk pegi makan steak terbaik kt jb ni..so aku bawak diorang pegi TGI Friday..;) seronok makan ramai2..siap aku rasa mlm tu sume orang ceria terlebih termasuk abah..hehe..asyik gelakk je keje..gmbr tgh makan xde pulak..sbb masa tu pakai phone amly..phone aku bateri kong..

half rear elevation of the sponsorer ;) tgh tunggu ada meja clear di luar..seb baik TGI ni ada letak bench kt luar..so bole la duduk2 while waiting..


lepas makan..balik umah dn terus titon..sbb esoknya kami keje..ok habis day 1 of eiduladha 2010..to be continued ;)

3 comments:

..:Sab:.. said...

hebat korang...stgh hari kat jusco jek..hehe
yg tak tahan tu... 'lepas mkn tengahari di pagi raya haji'... pagi ke tghari? hehehehe...

..::daria::.. said...

hahaha..sab ni..typo tu typo..hahaha..perasan jek dia..;p

biasa la kalo shopping mmg x hengat dunia..hehe ;)

alifah@along said...

wahhhhhhhhhhhhh...sakan ek ko braya noma....