Thursday, October 14, 2010

..::Pernah Makan Kacang Pool?::..


Pernah dengar Kacang Pool? kacang pool tu nama sejenis menu makanan yg ada kt JB ni..dulu encet lebah penah cite..tapi aku x penah lagi pegi kedai dia..Lokasi kedai yg jual kacang pool ni kat Medan Selera Bomba Larkin..kalo orang JB ni mesti tau..aku ni pun tau sbb duk JB..kalo tak, tak tau jugak..hehe..btw, kedai ni pernah jadik pilihan Jalan-Jalan Cari Makan (JJCM)..so memang popular la kedai ni kat area JB ni..

raya aritu..aku g open house akak opis encet lebah kt kangkar pulai..one of the menu is kacang pool ni la..akak tu order dari kedai kacang pool kt medan selera bomba larkin tu..aku excited + jakun..ye la..x penah jumpa kan..my opinion..bole tahan bas sedapnya..sesuai la nk buat breakfast ke..kudap petang2 ke..minum pulak ngn nes tarik..pergh..syokk..;)


roti bakar


telur mata kerbau


kuah kacang..yg aku rasa mcm ada daging dlm kuah ni aritu


bawang dipotong dadu + lada hijau besar yg dipotong2

aku xde amik pulak gambar kacang pool ni bila dah gabung2..so..kt bawah ni pic menu lengkap kacang pool..ihsan encet gugel..:)

sumber dari sini

Daria : Nak lebih info tentang kacang pool ni, kelik sini, sini dan sini :) 

11 comments:

kyra said...

Nom...this is my fav!!kalau dtg JB masa kerja dulu mesti g makan kat medan selera bomba ni!;)..
thank god kat shah alam & subang ada kedai yang jual kacang pool jugak..but not as superb as kacang pool JB.hihih..

wawahud2 said...

aku name jek dok jb kn...padahal dh dekat giler nk g try...
tp aku x penah pon try..
aku nk salahkn kwn2 jb aku sbb diorg x bw aku g mkn kat situ...

huuhuhuhu

.: Ain Rusli aka Ibu Qaisara:. said...

walaupun 5 tahun dok jb..tapi xpenah jumpe pun kacang pool neh?? serius..kawan2 jb aku pun tak penah bawak..huhuhu..haruslah salahkan merekaaa...

..::daria::.. said...

kyra :
ye ke??wahh..aku x penah lagi kir pegi kedai tu..will go someday ;)

sedap kan?aku aritu msa 1st time mkn agak kenyang sbb dh balun mkn benda lain..tapi still menyelerakan..sbb mmg sedap! ;)

owh kt shah alam & subang pun ada?cawangan eh?xpe..nanti turun jb lagi jom ke sana! :)

wawa :
haha..nape la dulu masa kita sama2 berpeleseran kt jb ni x tau pasal kedai tu eh wa?kalo x mesti kita dh pegi kan..:p

xpe..skarang ko ada aku kan kt sini..nanti ko dtg sini kita g makan kacang pool tu k! ;)

..::daria::.. said...

aini :
haha..sorang lagi ni salahkan kawan2..;p mebi masa ko duk sini dulu aini, kedai kacang pool haji tu x glemer lagi..tak masuk JJCM lagi kan..publisiti x meluas..:)

xpe..nanti ko turun jb meh aku bawak g sana..(padahal aku pun x penah pegi lagi..haha)

alifah@along said...

nanti kami pergi, u bwk kami ya..hehehhee..nampak sodappp

pawah said...

camner nak mkn tu? yg mana nak cedok masuk mulut dulu? roti tu mkn dgn apa pulak?
oh.. tak 1mesia rupanya aku..

nadzirah said...

noma, kacang pool original sbnrnya makan dgn roti perancis- sgt sedappp ;) kalau pi singapore beli roti perancis sana, rangup di luar, lembut kt dalam. mkn dgn kuah kacang pool panas2..

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

alamak.. x pnah makan pun.. kalau lin balik rumah MIL kat johor pun, tak penah try.. 8 tahun kawen, abg nik x penah suggest pun! hahaha asik2 tauhu bakar dia tu.. :P:P:P

..:Sab:.. said...

noma, dlm kuah tu mmg ada daging cincang..sedap kan? :))
sbnrnya kacang pool kat bomba larkin tu dah glemer dr dulu lagi sblm JJCM... cuma lepas JJCM tu lebih terkenal pd org luar JB la kan.. hmmm nnt kita gi eh noma...
cara makannya... roti tu kita cicah ngan kuah tu...cubit sket telur mata, cedok sekali bawang, lada...pastu... aummmm masuk mulut... sedapp!!
satu lagi speciality kat bomba larkin tu... ABC dia.. ABC speciallll.... huwaaaaa... terliur sudahhh....

..::daria::.. said...

along :
bisa diatur longg.. ;)

pawah :
hehe..sab dah tlg jawabkan soalan ko pawah..:p

nadzirah : owh ye ke?makan dgn roti perancis eh?hehe..aritu g raya umh org spore..dia hidang roti perancis dgn sup tulang merah..ermm..sodapp..;)

lin :
tahu bakar tu peberet noma gak tu..hehe..nyum2..makan dkt dataran..mmg syok..pasni balik johor ajak abang g cari kacang pool eh! :)

sab :
mekasih sab tlg jawab soalan pawah tu..hehe..btul la eh ada daging kn dlm tu..:) mmg sedapp..ok nanti kita g eh sab..noma pun x penah pegi..nak try ABC dia sekali..wuu..terliur jugak ni...