Thursday, September 23, 2010

..::Pied, Raya Dan Lodeh::..


Ahad lepas, pied + family dtg beraya rumah kami..aku x tau nk masak apa..then encet lebah suggest masak lodeh..aku penah masak lodeh tapi taun lepas..tu pun together2 ngan cik wawa..masa duk umh flat sri kenari dulu..gile lama tu..gap setahun..tapi sbb laki dh request..buat je la..hehe..seb baik ada buku resepi chef wan.. ;)

diorang datang beraya pas g beraya umh pak sedara diorang kt nusa indah..sebelah jek ngn nusa idaman ni..

bukti diorang datang beraya ;)

Afieq + papanya

kenapa kami amik gambo bercangkung? :p supaya sama tinggi dgn afieq?

yeayyy dpt duit raya!!!

aku ni x pegi2 lagi beraya umh diorang..mebi nexwik kami buat lawatan balas..kena amik gambor dpn umh diorang jugak..bukti itu penting..;)  kt bwah ni hidangan yg aku masak utk diorang aritu..lodeh mak lodeh..ingt nk apdet dlm blog resepi..soon..hehe

lodeh mak lodeh

sapa tak tau lodeh tu apa?ala..dia macam lontong jugak..kuah lemak yang ada mcm2 dlam tu..biasanya ada sayur kacang panjang..kobis bunga..cendawan hitam..udang..dn macam2 lagi..pastu makan dgn nasik himpit dan jugak kuah kacang.. :) 

tak tau jugak?meh dtg umh aku..aku masakkan..hehe


Daria : mekasih yam sudi datang beraya umah kami :)

8 comments:

Noly said...

Hehehe...siap tunjukkan bukti tuh...kalau mcm tuh nk dtg ar umh noma ar... =)

..::daria::.. said...

hehehe..mari la datang cik..eh puan noly..dh tuka status..lupa..hehe

mai la datang umh kami..bawak encet hasben jalan2..;)

Noly said...

Noma ujung mggu nie ade x kat umh...hahaha (dan2 tu terus tnye)

Insyaallah aku singgah umh ko ari ahad nih :D
Tp aku kompemkan semula ngn ko nnti yek...

..::daria::.. said...

insyaAllah Ahad ni kami ada kt umah..hehe..jemput la datang! ;)

takpe..nanti2 apa2 kita roger2 okies..hehe

lydzar said...

mungkin beza lodeh ngn lontong tu bab makan dgn kawan dorang tu kot. satu makan ngn kuah kacang, satu lagi makan ngn sambal bilis..mungkinkah?

..::daria::.. said...

agak sukar orang pahang nk explain pasal makanan orang johor..haha..tau masak + makan jek..:p

herm mungkin gak liza..sbb aku penah mkn lontong kt kedai sek 7 lama kt shah alam..lauk kawan dia is sambal bilis..

tp kalo lodeh ni..memang aku perasan org johor makan dgn kuah kacang + rendang daging.. :) x penah lagi jumpa sambal ikan bilis..hehe

mawarbiru said...

lodeh noma ada letak cendawan hitam eh?? first time dgr..kena minta resepi ni...hehehe...

Cikpid said...

Thanks yam masak lodeh+kuah kcg masa kami dtg..

Sorry Afieq kencing atas alas kaki bilik air..hahahah..

Sila dtg umah aku yer