Thursday, September 2, 2010

..::Part Time Job Yang Bole Buat $$$$::..



nk join Avon? klik sini


nk join Tupperware?klik sini


one of baju kurung cotton yg aku jual :)


popia simpul

Korang ada buat part time job x?selain daripada kerja tetap?contoh macam amik upah jahit baju ke..jahit manik2 kt baju ke..buat kuih raya ke..or buat direct selling part time ke..aku suka tgok orang2 yg berniaga macam tu..bole tambah pendapatan sebagai side income..walaupun xde la banyak mana faedahnya..tapi ok la ada skit hasil dari xde langsung kan? :)


aku ada jugak bisnes kecil2an..saja suka2..slain bole tmbah pendapatan..bole juga tambah kenalan dn merapatkan silaturrahim..:) aku jual barang2 Avon kt opis ni..setiap bulan alhamdulillah ada je orang beli barang2..x banyak, sikit..x sikit, banyak..wpun xde la lumayan..tapi bole la..buat beli nasi bungkus utk breakfast..:p


aku pun ada jual kuih raya..aku jadik ejen utk kawan aku yg memang penjual + pembuat cookies..aku cume jadik org tgh jek..x buat kuih pun..promote2 jek..dapat duit..:) aku pun ada jual baju kurung utk raya kt opis ni dan ada yg aku pos ke kuantan utk kazen aku jual kt tempat dia keje..ada la jugak untung skit..siap bole kongsi2 keuntungan dgn kazen..:) selain dari tu aku ada gak jual popia simpul utk raya kt opis aku ni..x banyak pun tempahan but still beri keuntungan skit wpun x banyak..terbaru aku jadi dealer Tupperware..mula2 ingt nk tolong Yat jek..tp sebenarnya jual barang Tupperware ni byk beri keuntungan..so far..ada akak opis ni dh beli 2 3 barang..aku cume pegi amik kt kedai dia jek..dh dpt untung dlam RM30.00..


bila difikir2 balik..memang betul..untung tidak sebesar mana..bukan bole kaya sekelip mata pun..tapi..hasil dari usaha promote + jual yang x seberapa tu..aku dapat side income cum duit raya utk poket sndiri dlam RM500.00++ bulan ni hasil dr jual kuih raya + baju kurung + Avon + popia simpul + Tupperware sume tu..sapa nk bagi kita RM500 macam tu je kan? ;) (lain la kalo korang ada dapat bonus raya dari kampeni korang kan..kampeni aku kedekut..sob2..)


So..moral of the story..jom la kita berniaga kecil2an secara sambilan..x kira la di mana..di opis bole promote pada kawan2..yg dkt umh bole pegi promote kat jiran2 or sedara mara..walaupun x bole kaya sekelip mata, but still..we can make some money! :)

6 comments:

lydzar said...

rajin kan ko ni noma..aku ni segan nk promot2 secara direct..promot kt blog boleh la :)

.: Ain Rusli aka Ibu Qaisara:. said...

best..best..aku suke berniaga.. penah dulu ambik tempahan jait manik kat baju kurung..then stop sbb dah ada sara time tu..satu lagi aku penah amik tempahan buat sarapan pagi kat pusat kesihatan uitm..alhamdulillah..ade la jugak incomenye..skang ni..stop dulu masak2 tu..bulan pose ni buat biskut raya utk diri sendiri n balik kg je..hehehe..

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

yeay~ sama kapal..lin pun suka bisnes..kcik2 la..suka2 je..bila dpt duit , even sikit, hati punye la berbunga riang!hahaha dulu masa lin keje, lin jual tudg bawal..banyakkkkk sngat...adik abg nik kat klantan supply, dpt murah kan..buat pulak bayar 2 kali..mau tau la berebut org opis amik! hehehe and lin masa tu jual jamu jugak!hahaha sampai skrg, sape nak jamu, still ada!hahaha mula2 dok rumah, tak buat apa, sangap jugak..skrg, ade la sikit2..suka2 hati lin ..hehehe tp lin x minat MLM...minta ampun! sbb malas nak gi meeting..nak maintain sale bagai.. :P:P:P go noma!nanti leh lanje lin~ hehehe

..:Sab:.. said...

hehe... kita pun ske menjual2 ni... sbb ske time dpt duit tu... hahaha...mcm2 la sejak belajar dulu... tp dah lama selo aktiviti ni... ;)

..::daria::.. said...

lydzar :
hehehe..saja suka2 la liza..plus bole la buat duit tepi skit kan..;) promote kt blog pun kira ok apa liza..hehe..aku ni pun bukan promote sgt..letak je katalog2 brg tu sume atas meja..nanti diorang belek2 sndiri..dan order!hehe

ain rusli:
wah ko pandai jahit manik eh aini?kagum2..mmg bole buat duit sangat tu..hehe..bagus la ko ni..siap amik tempahan wt bfast..ko ni mesti menurun mak ko, pandai masak kan..teringat lauk ayam masak lemak cili api mak ko masak dulu..sedapnyaa..:D

xpe aini..pasni kalo ada masa bole sambung bisnes ;)

lin :
aah kan lin..kalo dpt duit upah tu wpun x banyak tapi seronok kan feeling tu..hihi..wah lin pun dulu bisnes tudung & jamu?jamu apa tu?ehem2..promote la kt blog kalo ada stok lagi lin..hehe..bab MLM tu sma la..noma pun kurang gemar..hehe..

nk blanje lin bole je..meh turun jb meh..:D

..::daria::.. said...

sab :
seronok kan jual2 sab..seronok gile rasa bila time dapat duit..hehe..jom la bisnes balik sab..isi masa lapang..;)