Friday, June 25, 2010

..::Jom Cuba Petua Ni!::..


Aku nk kongsi satu petua yg aku dpt hasil suggestion drpd Lina..thanx a lot lina..^_^ dan juga lepas aku tgok link2 berkaitan petua mudah hamil..mmg byk yg suggest petua ni..rasa mcm nk kongsi kt sini pulak..aku blom cuba lagi petua ni..belum berkesempatan lagi nk cuba..tp korang yg tgh mencuba tu, apa kata cuba try test petua ni..mana tau..dgn izin Allah, menjadi..:)

Bahan-bahan


susu kambing secawan


kurma segenggam

Cara-cara Penyediaan
amik kurma tu..buang bijik dia..dn blendkan bersama segelas susu kambing tu..disarankan sekurang2nya minum sekali seumur hidup..tp kalau dpt buat selalu pun bagus juga..selamat mencuba! ^_^

10 comments:

lydzar said...

ni susu kambing pure ke, kalau higoat tu boleh ke?

..:Sab:.. said...

hehe...saya pn minum higoat... saya rasa takde hal lah... asal nama susu kambing.. :))

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

hehehe...lin x nak try kot..kot melekat lagi, pinksan la mama nak jaga 3 nyawa pulak..haha kasik can kat noma la pulak!lin doakan, insyaallah... :)

bubblymummy said...

alamakk...tempting utk cubaa...tpppp...saya tak suka susu nomaa...:((
susu lembu biasa tu pon takleh nak telan...apatah lagi susu kambing..huhuhu
susu cekelat je yg tekak ni bole telan.. noma, bg tips yg tadek kaitan ngan susu laa..ada tak?

lydzar said...

nuris, kalau dh taruk kurma dan di blend mesti jadik takdek sara susu sgt dh kot..ko try jer. bli higoat loose sepeket :P kalau takboleh telan, bg en sapik ko abiskan hehehe

Lina Adnan said...

heeee... selamat mencuba noma!

pawah said...

kalau susu hi-goat tu mmg sedap..
tp aku takleh minum.
rasa sepeket tu tak cukup.
kang abih sekotak aku bantai.
bengkrap akak aku yg jadi stokis tu.
hahahahaha..

selamat mencoba nomey..
aja! aja!

alifah@along said...

kalau yg belum kawin??hehehe...tp, susu kambing tu...eeeerrr tak thn nyah...

..::daria::.. said...

lydzar :
hehe..dh ada org tlg jawabkan..thanx sab :) based on link2 petua tu yg aku tgok..dia x mention susu segar ke..just susu kambing..so hi-goat pun bole la :)

sab :
thanx sab for the answer..hehe :)

nik's wifey & mommy :
mekasih lin for the doa..ala..apa salahnya tambah lagi..the more the merrier..hehehe ;)

lina adnan :
thanx a lot lina! :) aku tgh usha kt mana ada jual kurma kt jb ni..hehe

pawah :
eh ramai yg minum hi-goat ni eh? :p bagus + sedap eh?aku pun nk try gak la..hehe..eniwei thanx pawah..aja2! ^_^

alifah @ along :
hehe..x kawen lagi pun bole minum long..byk kebaikan dia..cth :
1.memudahkn prosese penghadaman
2.rawatan utk ulser & gastrik
3.meningkatkan tenaga

source : http://keriangoatfarm.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=65

nad said...

ha dulu aku minum kurma blend je, x boh susu..alhamdulillah menjadi gak..try tau :) -nad, kawan pa'ah-