Wednesday, May 5, 2010

..::Posmen Kawen Dengan Kucing?::..



x dapat aku bayangkan posmen kahwen ngn kucing +_+

Aku baca paper kosmo smalam..ada satu berita yg menarik perhatian aku..tajuk dia..Posmen Kahwin Kucing..apa nk jadi la dgn manusia zaman kita skrang ni eh?bole pulak nk kawen2 ngn binatang..kot ye pun sayang sgt kt kucing tu..x kan smpai nk kawen kot?huhuhu..nauzubillah..aku harap kt Malaysia ni xde la perkara cmni berlaku..btw, majlis kawen antara manusia + haiwan tu kt Berlin, Jerman..ni aku paste kt bwah ni berita tu..

BERLIN - Seorang posmen di Jerman telah berkahwin dengan kucing betina peliharaannya, Cecilia, lapor akhbar tabloid Bild semalam.Posmen berkenaan, Uwe Mitzscherlich sebelum ini berhasrat mahu mendirikan rumah tangga dengan kucing gemuk kesayangannya itu yang berpenyakit asma, sebelum haiwan tersebut mati.

"Cecilia amat jinak. Kami berpelukan setiap masa dan dia tidur di katil saya,"kata Mitzscherlich, 39.

Lelaki berkenaan yang tidak berkahwin sebelum ini, berasal dari Possendorf dekat bandar Dresden, timur Jerman. "Jantung kami berdegup seperti satu - ia unik,"tambahnya.

Mitzscherlich membayar euro 300 (RM1,273) kepada seorang aktres televisyen untuk mengahwinkan mereka dalam satu majlis peribadi manakala saudara kembar pengantin lelaki, Erik pula menjadi saksi.

Dia terpaksa berbuat demikian kerana undang-undang di Jerman tidak mengiktiraf perkahwinan antara manusia dengan binatang.Semasa majlis perkahwinan unik itu berlangsung baru-baru ini, Cecilia yang berusia 15 tahun cuma mengiau apabila ikrar perkahwinan dibaca kepadanya.

Daria : Nok pese ghaso baca berita 'unik' ni..(unik kepala hangguk dia!).. (-_-')

5 comments:

tikosh said...

budu* nye org ituu :p

lydzar said...

memang kepala hangguk dia pon noma..orang saiko je kawen ngn menatang nih..hahahah

..::daria::.. said...

tikosh : memang budu**..akai ada ka..

lydzar : hahaha..tu la pasal..ntah apa dia pk smpai nk kawen ngn kucing..cuk3..

ciPuding_7 said...

meh aku translatekan..

"miauu....." = "otakko.."

hahahaha..

..::daria::.. said...

sejak bile ko pandai translate bahasa kucing ni poonz?

hahahahahahaha...