Monday, April 12, 2010

..::Exam Nak Jadi Orang Gomen::..


source : encet gugel

Las saturday, aku pi exam khas kemasukan ke pentadbiran awam gred 41 kt the zon, JB..gile ramai manusia..penuh hall tu.dh la aku smpai lambat.ngam2 kul 9.selit2 je mana yg bole..x sempat nk lepas lelah dh start kena jawab soklan..

ada 7 paper sumenye..dr kul 9 am - 4 pm..mmg bengkok pinggang dan berputar pale otak..lgpun dh lama meninggalkan zaman2 exam ni..hehe..actually ni 2nd time aku amik exam ni..dulu xde rezeki..dulu paper ada 5 jek..kali ni ada paper Minat dgn paper apentah satu lagi tp utk tgok minat dan kecenderungan kita lebih ke arah mana..bidang kejuruteraan ke, seni ke, or sains ke..gile byk soklan.200++ bagi setiap paper..nk muntah hijau aku menjawabnya..lgpun sbb dh penat dn lapo..:p

dlm byk2 soklan..ada satu soklan dlam paper 1st yg aku ingt sangat..pasal general knowledge..(lebih kurang mcm ni la ayat dia) :

Filem2 yang dinyatakan di bawah adalah arahan Yasmin Ahmad, kecuali :

a.Sepet
b.Papadom
c.Gubra
d.Muhksin

hehe..dh tentula aku yg suka tgok cite arwah bole jwb dgn jayanya soklan tu..tp soklan tu je la..hahaha..soklan2 lain hampeh..ada gak aku tembak2..kdg2 x tau nk tembak apa siap guna 'Bismillahhirrahmannirrahim' bg setiap huruf a,b,c,d..huruf mane yg kena kt 'him' tu aku tanda..+_+

apepun..harap2 kali ni ada rezeki utk ke next step..insyaAllah..to all kawan2 yg ada amik gak peksa awam 41 tu..all the best..and thanx a lot pada angah yg sudi berkongsi nota yg sgt berguna dgn aku..tacing..smoge angah berjaya..aminn ^_^

DARiA : kagum dgn orang yg x putus asa pi amik exam awam 41 ni smpai 6 kali..+_+

6 comments:

angahjamal said...

it's okeh dear...ape lah sgt 'nota' sekangkang kera itu...hahaha...all the best sis!

idop jgn penah putus asa k... tak tau bila n dimana, tapi kejayaan pasti milik kita. itu janji 'DIA'...

..::daria::.. said...

:) thanx angah!hehehe..sgt berguna la nota2 tu angah..ada gak yg kuar..hehe

aminn...semoga kita dua2 berjaya..^_^ thanx a lot bagi semangat kt sya..hehe..

u r my idol!cewahh..

-inay- said...

bertuahnye badan...aku xpenah kena panggil sekali pon....sedey...

..::daria::.. said...

ala beet..insyaAllah nanti adanya rezeki ko g exam tu..don wori k..:)

aku ni pun peksa blom tentu lepas beet..beribu org yg apply..nk pakainya sket aje..

bubblymummy said...

hehe..normaa..saya pon amik xm yg sama..kat kuantan ... sangat lenguh tangan kan nak kaler omr tu..adoi..mmg tercabot tgn saya !
satu lagi soklan..laman social manakah yg bole menghantar pesanan dari angkasalepas?
twitter...google..facebook..myspace
apakah jawapannyee..sbb saya tatau..hhuhuhu..
eh..tp tatau plak awk nak masuk keje gomen..keje skang tak best ke?
nway..doakan yg terbaik utk awak..dan juga saya...aminn..

..::daria::.. said...

o ye ke nuris?awak pun amik jugak eh exam ni?hihi..aah..sangat lenguh kann nk wt bulat2 hitam tu banyak2..:p

owh itu saya bantai je is..tapi sy ada cek kt internet..jawapan dia is 'twitter'! :)

erm..bukan x bes is..cuma ye la..xde improvement dr segi gaji..hehe..saja cuba nasib..hihi

yess..gudlak to both of us is!wish u all the best ^_^ aminnn..