Thursday, April 1, 2010

..:: Be Polite Please :( ::..



budak comey yg curik kunci keta aku ~ nmpk x kunci kt tgn dia tu? :p

Comel x budak kt atas ni?aku x kenal pun budak ni..tp tadi lepas lunch..aku jalan2 tgok tudung..aktiviti wajib kalo makan kt FSM..masa aku tgh belek2 tudung tu la..budak kecik tomey ni amik kunci kereta dr tgn aku..pastu bawak larikk...

aku mintak balik kt dia..dia main acah2..dia letak atas tgn aku..pastu dia amik balik..dn larii..hehe..comel..las2 aku dukung dia..aku cakap meh ikut aunty balik la..pastu tetiba ada sorang pom dtg..toke kedai tudung kt situ..

amik budak tu..dn suh dia pulangkan kunci aku..sbb budak tu comel..aku amik la gambar dia..saja2..tapi..

tiba2..ada sorang hamba Allah tu tegur aku..


"hermm..dah kemaruk sangat la tuuu..."


:'(


jahat nye mulut dia...huhuhuhuhu..


aku jawab la..

"akak..kalo la saya dh ada anak pun nanti..saya ttp akan main2 jugak ngn budak td tu sbb dia comel.."


ntah la..kdg2 kan..orang2 ni cakap main sedap mulut je kan..dia tau aku mmg nak anak..tapi still belom ada rezeki..jgn la ckp mcm tu kan..it hurts ok..tau la ko dh ada anak..

plis people, bab2 anak ni..don't simply say words yg bole menyebabkan org sedih + kecik ati..it's ok to ask..or tegur ttg perkara itu..but do it in a polite way please..

i have feelings..

so do you..rite?

16 comments:

honey bunny said...

ee..mmg x bek tol org tu.. ai yg bace ni pon sentap tau.. menci org camtu.. (eceh, tetibe emo..)

wawa said...

cam haram ok mulut org tu...
cabaikn je paling patut kat mulut dia...

ckp cam kite ni no heart feeling..

~ini an~ said...

saba ye noma...
kau kan wanita tabah...

Cikpid said...

HUHUHUHU...
jgn marah2..malam ni makan kat umah aku..

..::daria::.. said...

honey bunny :
akak pun sentap.. :( ayat mkn dlm..uhuk..salah ke kalo akak kemaruk pun?huhuhu

wawa :
org itu mmg jenis mulut xde insuran wa..ckp main langgar jek..tp bile dia yg kena..tau pulak dia sentap..cuk3

an :
mekasih an.. :)
tgh cuba tabah..kalo x tabah aku dh g smackdown dia tadi..hehe

..::daria::.. said...

cikpid :
eh yam..u bole konen kt blog??? ^_^
amazinggg...hehehe

ok yam..x sabar i nak mkn kt umh u malam ni..hehehe

..::daria::.. said...

pembetulan :
"konen" di atas adalah "komen" sbnarnya..hahaha

bongok aku ni :p

alifah@along said...

ceh...kalau dah kawin org tanya anak...kalau yg belum kawin, akan tanya, bila nak kawin???sama je perasaan dua org ini..huhuhu...so, aku paham perasaan ko noma...sabar ek...insyaallah, rezeki akan datang tu...

..::daria::.. said...

ye long..aku pun faham perasaan ko long..huhu..marilah kita sama2 bersabar..mulut tempayan mmg x bole ditutup..*sighh..

insyaAllah jodoh along akan smpai x lama lagi..aminnnn :)

jijiepi said...

noma kenai ke sper yg sound cm2??
eee,,kalo kena kt sana,hmm,,mmg sedap ngn mulut sy kalo bckp..

sabar byk2 ye noma..sure ade rezeki..amin...

..::daria::.. said...

kenal sangat jijie..
opismet jugak..xleh nk wt ape dah..mmg jenis mulut laser..:(

sabau aje la yg bole..eniwei thanx..aminn :)

ciPuding_7 said...

jgn kate ko noma, aku pon sentap gak.. ada 1 citer ni.

pada suatu hari, org kt opis aku ni dtg. dia dok site. kalau sblm ni dia dtg tmpt aku, aku duduk je. skali tu dia dtg, aku dok tgh fotostet. dgn nada yg kuat (nada terkejut) dia ckp camni..

"wei, camner ko bleh mengandung? sejak bile plak ko kawen?"

huuu.. walaupon aku berada di pihak yg benar, tp aku malu org kuarkan ayat gitu. dah ada 2 org kate gitu. sorg laki, sorg pompuan. huuuu..

ni la akibat bila kampeni tercicir nama aku bgtau aku dah kawen kt magazine kampeni yg kuar 4 kali setahun. huuuu..

mari kita sama-sama bersabar..

..::daria::.. said...

:(

aku tau ko faham prasaan aku ni poonz..huhu

ish..ada ke diorang tanya cmtu kt ko?kot ye pun la kan x tau..x bole ke tanya elok2?huhu..kalo aku pun malu gak yah org terjah soklan cmtu..

kalo x tercicir nama ko dr magazine company tu mesti xde soklan2 mcm tu kan..

ye yah..mari la kita sama2 bersabar..Tuhan bersama org2 yg sabar kann..aminnn

faiezah said...

hem.. sabar laa yer noma..
I understand the feeling. It’s really hurt! Huhu.. :(

bubblymummy said...

biasa la tu noma..bile tak kawen..org sibuk tanya bile nak kawen..pas kawen, org sibuk tanya bile nak ada anak..pas ada anak sorg..org sibuk tanya bile nak ada anak lagi...mmg tak abis..cuma mmg akan ada sekumpulan manusia yg takle kawal mulut derang tu.huhuhu...yg penting, kite jangan jadik cam derang k... byk ganjaran bg org yg bersabar ;)

..::daria::.. said...

faiezah : mekasih faiez..mari la kita sama2 bersabar..insyaAllah ada rezeki kita nanti kan..aminn :)

nuris : betol tu is..mmg x dpt dinafikan lagi..huhu..saya tgh cuba bersabar ni is..:) trying to ignore apa org kata..uhuk..(wpun kdg2 fail to ignore) :(

eniwei thanx for the support..:) doakan saya ye..aminn