Thursday, February 4, 2010

..::Tag Dari Hanie Asmahani::..


Nak selesaikan hutang tag dr cik Hanie Asmahani.. :) <--- kipas susah mati encet Fahrin Ahmad..ehehehe

1) where is your cell phone?
Dalam laci meja opis..ops..kantoi wt tag ni waktu bekerja ;p..hehe..kedap bunyi rupanya laci ni..penco kol aku x dgr pun..hehe

2) relationship?
Married to encet lebah..dah 7 months 4 weeks and 2 days.

3) your hair?
Herm..paras2 bahu saja..rimas nk simpan panjang2..nanti pakai tudung ‘ciku’ besar sgt..hehe

4) work?
So far Alhamdulillah belom menekan jiwa dn raga sgt yg smpai kena stay ofis dn bawak balik keje ke umah..

5) your sisters?
sorang saje adik kandung..si Norma Irwany itu yg baru masuk standard 2..tp sbb dh kawen, my sisters bertambah (baca : in laws)..tambah lg 4 org.hehe.so total, i have 5 sisters.

6) your favorite thing?
Ape eh..encet putih CCA yg dh x brape nk putih tu, my phone yg juga white in colour & my hantaran henbeg..

7) your dream last night?
owh tidak mimpi apa2..mebi sbb penat kemas umah..letak kepala atas bantal..terus lena kroh2..dn jugak mebi sya basuh kaki sblom tido macam meklong..

8) your favorite drink?
Nescafe..coffee..cappucino..chococino..hehe..sume yg byk2 kafein ni I laikk..

9) your dream car?
Sudah tentu la keta katak itu..huhu..owh VW Beetle..bila la agaknya aku mampu nk beli ko..kalo aku x mmpu pun..mebi aku nk beli Wak Segan (Baca : Volkswagen) yg lama..modified baik punye..air brush cun2..hehe..berangann..


source dr encet gugel

10) your shoes?
Shoes utk g keje ada 3..gilir2 pakai hari2..safety shoe g site ada 1..shoes g jenjalan..ada brape ntah..hehehe..mlas la nk kira..sbb yg zman diploma punye kasut pun ada lagi..cth kasut Jack Purcell yg dh buruk gile tp sayang nk buang..:p

11) your fears?
menerima berita ada sedare atau org yg rapat meninggal..:( saya x penah kehilangan org2 yg terdekat dgn saya..x penah..jadi sy takut nk rasa perasaan yg dh tentu2 sedih gile babeng itu..harap2 bile tiba waktunya nnti,sy kuat menghadapinya..huhu

12) what do you want to be in 10 years?
Seorang ibu yg masih bekerja sbgai QS..or mebi masa tu dh jadi Contract Manager ke..hehe..yg ada anak2 yg comel2 seramai 5 orang..hehe

13) who did you hang out with last weekend?
Xde hang out nye last weekend..sabtu, pagi2 dh g majlis nikah spupu encet lebah kt felda adela..dr pagi sampai ke malam menolong org kenduri..ahad pulak dr pagi smpai ke petang nk maghrib, mengangkut barang pindah randah ke umah sewa baru..huii mang ai..penat nye ya rabbi..Tuhan je yang tau..

14) what are you not good at?
Senyum.saya x reti senyum.kalo saya teringat saya muka masam, saya akan cepat2 senyum. Naturally muka saya memang masam. Nk wat camne..dah Tuhan bg mcm ni.redha je la..kang xde muka lagi susah..hehe..teringat masa skolah dulu, masa Form 1, saya kena panggil dgn akak senior, ada ke dia tanya sambil bercekak pinggang..”nape muka ko ni masam jek ha?x reti senyum ke?”..aku jawb la..”dah Tuhan bg muka saya mmg mcm ni..nk wat mcm mane?”..hehe..dan ye..saya terus di cop sbgai junior yg kurang ajar..nonsense sungguh..

15) one of your wish list items?
Saya nk sport rim keta yg baru..encet lebah sila note wish saya ini.terima kasih.

16) where you grew up?
Herm..merata2..aku lahir kat kuantan..pastu terus dibesarkan kat Raub smpai umo 10 taun..pastu pindah kuantan..umo 13 pindah raub balik, smpai umo 17..so aku rasa aku lebih byk grew up kt Raub la dr tempat2 lain..:p

17) last thing you did?
Msg pied cakap x jadik nk jumpa dia mlam ni sbb aku ada hal yg perlu diselesaikan balik keje kang.. (tapi pied x balas2 sbb rupa2nya dia tertinggal henpon kat umh.. :p)

18) what are you wearing?
Baju kurung pesak gantung @ baju kurung Pahang kaler biru putih..

19) what aren’t you wearing?
Pakaian yg x sesuai bg seorang bini org yg memakai tudung

20) your pet?
Xde. Saya xde bela apa2.tunggu duk umah atas tanah baru pk nk bela.ni skang duk umh tinggi2 saya takut mereka (baca : pet2 itu) terterjun dr balkoni umah..huhu

21) your computer?
Kat umah..lappy compaq hadiah org bagi..dn jugak pc yg sya tgh pakai ni opis punye..

22) your life?
So far Alhamdullillah saya hepi dgn hidup yg baru.

23) missing?
Encet lebah yg dah sejam setengah x jumpa..muehehehe..poyos.. x la..saya rindu adik kecik pompuan saya di kuantan itu..

24) what are you thinking about right now?
Nak balik umah tido.Saya sgt lemau 2 3 hari ni.malasss…

25) your car?
Ivory White MyVi…Budak opis saya panggil CaCar Air..hehe..stand for CCA..since saya skang keje kt JB..jadi..wt masa ni..kt area opis saya ni..keta saya saja no plat bermula dgn C..siap ada yg tanya..C ni Negara mana eh? Cait..

26) your kitchen?
Herm..nk kata lengkap sgt tidak le tp cukup la untuk memasak dan mengenyangkan tembolok kami berdua..

27) your favorite color?
hitam..dark purple..putih..cokelat

28) last time you laughed?
Malam tadi kot..encet lebah ada wt lawak apentah x ingat..

29) last time you cried?
Laswik..hoho..sbb kena marah ngn encet lebah..:p ye..saya mmg ciwek..

30) love?
Love = x bole dijual beli..& kalo dh in love, sume pun nampak indah saja..kentut pun wangi jekk bau..haha..dan ada jugak pepatah melayu kata..cinta itu ibarat kurap..makin digaru makin sedap..kehkehkeh

31) so who wants to share their ONEs?? How about?
x dapat jekkkk…bia la dpt payung emas pun..huhu

~ok.mission accomplished.nk sambung wat keje.hehe

2 comments:

~H @ N i ~ said...

Noma sayam.. congratez bebeh..hehe, yang u pindah umah kat area mn skrg ni??

..::daria::.. said...

hehe..
i skang dh pindah kat apartment pulai view cik hani..

nnti insyaAllah i buat mkn2 lg..^_^