Friday, February 19, 2010

..::Pengorbanan Kecil Yang Besar Maknanya::..





source : encet gugel

Ada sorang cleaner kat opis aku ni..Badariah nama dia..dia org Padang..sama umo ngn aku.. bada ni baru jek kawen ujung taun lepas..kawen ngan orang sini..dan awal taun ni..dia pregnant..alhamdulillah..rezeki dia cepat..aku tumpang hepi..stiap kali jumpa dia..dia mesti nk main2 bagi aura perot dia kt perot aku..:)

smalam, bada dtg keje smule lepas dh lebih 2 minggu x nampak dia kt opis ni..masa nk amik air kt pantry, ternampak si bada ni duk tepi sinki..

aku : eh bada..lama x nampak awak..sihat?

bada : erm..x brape sihat..kita masuk hospital aritu..

aku : ha? masuk hospital??nape???

bada : baby kita dh xde..kita gugur..

aku : :( .....macam mana bole jadi camtu bada..

bada : kita makan nenas banyak aritu..dengan jeruk mempelam..

aku : huhuhu..awak tau org peknen x bole makan nenas??

bada : x tau..lagipun suami kita kata bole makan..kita makan la..

aku : xpe la bada..xde rezeki kan..nk wt cemana..lepas ni awak elakkan eh..jgn mkn  nenas, air tebu, air kelapa or jeruk2..

bada : ok...erm pasni x dpt la kita main2 bagi aura perut kita kt awak lagi kan..

aku : :'( (owh..serius aku sedih gile dgr dia ckp macm tu..huhuhu)

sian si bada..aku harap dia tabah..from the positive side..sekurang-kurangnya dia dah ada seorang anak yang tunggu dia kt pintu syurga..

to kwan2 yg tgh merancang nk ada baby or tgh peknen ke..plis jaga pemakanan korang..tolong la jgn makan benda2 yg tajam dan berbisa mcm nenas ke..air kelapa ke..or air tebu..dan jugak any jenis jeruk..sbb jeruk tu kan direndam dlm cuka..cuka tu tajam..

x rugi pun x dpt minum or makan benda2 tu kawan..apa sgtlah pengorbanan kita utk tidak makan benda2 tu kan if nk dibandingkan dgn kehilangan bayi dlm kandungan kita..nauzubillah..


~saya masih berusaha..chaiyok2

4 comments:

alifah@along said...

salam takziah utk bada...utk puan noma kita, selamat berusaha, ya!!saya yakin dgn kehebatan anda!!hahahhahahhahahhaaa.....

..::daria::.. said...

terima kasih bagi pihak, meklong..:)

hahahaha..terima kasih juge dgn keyakinan anda terhadap kehebatan saya!hihihi.. ^_^

poonz said...

air kelapa di galakkan minum lepas 4 bln ke atas.. utk cuci baby dlm perot.. kalau baru 1st trimester, mmg tak elok. kalau tak silap aku la..

..::daria::.. said...

owh..ye ke yah?good info nih..thanks for sharing..:)