Friday, October 9, 2009

..::Open House 2 Bas::..


bhn2 nk wt lodeh mak lodeh


bhn2 utk soto + lodeh & tgn cik wawa



nasi terhimpit

mak lodeh & sambal kacang
 


ayam yg dh siap rebus utk soto
 


soto johor yg org2 pahang masak

encet lebah yg semangat cuci balkoni


jumaat, 2hb 10 2009, wawa sengkuang tlah terbang dr penang ke jb naik belon utk berjumpa dgn kawan2nye yg duk kt sini..aku n encet lebah amik wawa kt airport senai kul 11pm lebih..soknye wawa ngan gigihnya tolong aku masak lodeh n soto yg 1st taim kitorang cuba utk mkn2 di malam harinya..thanx wa..tanpe ko..x menjadik la lodeh n sote aku..huhu..malamnye..pas maghrib gitu, pied n family pun smpai..dgn mmbawak puding cocktail + pegedil + sambal soto utk tuan umah..hehe..baik tau budak pied ni..volunteer nk wt kan sume tu..byk pulak tu..maklumla..2 bas aku jemput..tkut x cukup..x lupa jugak mngkuk kaca cntik pied yg aku pinjam..seb baik pied ada..dh ptg2 baru teringat xde mangkuk cntik nk isik lodeh n soto..xkan nk letk dlm periuk plak..x snonoh pulak gayanya..hoho

pastu x lama pastu..si hanie asmahanie pun sampai..hehe..first taim jumpa dia since kt uitm dulu..muka kool jek masa smpai x padahal sbnarnye dia adalah sesat ntah ke blok mane2 ntah sblom bjaya jumpa umh aku..hehe..pandai ko wt muka kool aje ye kt umh aku hanie..apepun thanx sbb sudi dtg umh aku..hanie ni member masa uitm dulu..satu course QS tp dia kelas seblah..jd masa tu x brape beramah mesra sgt..skang dh jadik member blog n dpt tau pulak hanie n encet lebah adalah bersaudara jauh di seblah mak mertua aku kt tangkak..so..mari kita merapatkan silaturrahim..hehe

tetamu diundang ~ tudung putih : wawa, tudung hitam pgg afieq : pied & tudung oren : hanie


noma, pied, afieq n wawa


encet lebah + encet babad



slain diorang2 td yg dtg, ada la lg 2 3 tetamu yg dtg..bibit n wife, lin..x sempat pulak nk amik gambar diorang..sbb tgh bz berpenyakit mulut..hehe..si bibit ni member satu skolah kt semesta dulu..means member aku ngn encet lebah jugak la since kami dulu adalah satu skolah menengah..hehe..x berkembang langsung..:p wife bibit yg cntik tu keje kat senai..so diorang ni kira PJJ la..Perkahwinan Jarak Jauh..wiken2 si bibit trun senai g umh wife dia sbb bibit keje kat kl..


pastu..si hamdan kawan encet lebah satu opis pulak dtg..sgt peramah orgnye..dn lawak..wpun aku first taim jumpa tp x rasa kekok pun..bgus2..aku suka tetamu cmtu..nak layan pun senang hati..


actually..ada lg yg aku ajak..yg dekat2 area jb juga..tp nk wt cemana..kita hanya merancang kan..yang kat atas juga yg tentukan..las2 minit ramai yg cancel..mmg la frust juga tp xpe..aku dh bole terima hakikat skang..maybe diorang ada hal yg x dpt dielakkan..on the positive side, skang aku tau apa perasaannya jika xde org dtg umh kita if wat makan2..it's ok..ni kan first time..jadikan pengalaman kan noma kan..(pujuk diri sndiri)


malam tu lepas makan2, majlis penyerahan anak angkat eh bukan, majlis penyerahan wawa pada pied pulak..hehe..sori wa..suka2 ati kitorang jek wt plan utk ko tp ko x tau..hehe..so, malam sbtu tu, wawa tido umh pied pulak..baru la fair & square kan..hehe

esoknye, kami lunch beramai2 di jusco bukit indah kt johnny's..ingtkan pas mkan2 nk g jln2 shopping jap..tp tpksa cancel sbb ramin nk jumpa kitorang kt tesco kulai..so pas makan bergegas ke kulai pulak..hehe..g jusco bukit indah semata2 nk lunch jek..:p kt sna lepak old town white coffee seround..dh lama x jumpa ramin..makin berketak2 dh dia..keje kuat kat india nun..hehe..mcm biasa..dh jumpa ramin..confirm penyakit mulut punye..dh setel huha huha..pas ramin bayor..slam2 peluk cium wawa n pied sume sbb malam tu wawa nk balik penang dah..aku gerak2 khas balik umh sbb malam encet lebah keje..pied g shopping dulu kt tesco..

my feveret @ johnny's - black pepper beef wif plain rice

tiga sekawan org pahang

encet lebah

afieq & gadis2 cantiks :p

encet lebah & encet ramin

arini ramin nikah kt melaka..ramin ni mmber uitm jugak..skang keje kt India..dia balik utk kawen n g hanimun pastu g India balik..sok kami ramai2 nk trun melaka berjingga ramba bersama kaum kerabat..x sbrnye nk jumpa korang sume..mcm reunion pulak..hehe..sok pas keje trus gerak g melaka..yeehaa..sronot2..:D

2 comments:

ryn's said...

seronok kan buat mkan2 kat umah sendirik...heheh...

..::daria::.. said...

hehe..seronokk..mmg seronok..nk2 bila kwan2 dtg..:)