Thursday, August 20, 2009

..::SaLaM RaMaDHaN::..

salam ramadhan



Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan :

Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut :

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalahRasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.Oleh itu saya terlebih dahulu memohon ampun dan maaf jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengajakan, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.

Jadi..aku nk mintak maaf byk2 kat sume kawan2 aku sekiranya aku ada wat korang kecik ati ke..nyampah ke..marah ke..geram ke..dn segala macam lagi la perasaan yg x bes..samada secara aku sedar atau x..ampun ye kwn2 sume..smoge pose kite taun ni lebih diberkati..

aku nk balik kg sok..nk bukak pose 1st ramadhan kt kuantan..nk mintak ampun kt mak ayah aku..huhu..ngan encet lebah pun kena mintak ampun gak ni..

apepun, korang sume..slamat menyambut pose taun ni..harap2 kite sume bole pose penuh..except kaum yg ada excuse tu..hehe..ok la..selamat menyambut ramadhan al mubarak...c u all on monday since aku cuti sok n lusa...assalamualaikum.

3 comments:

Cikpid said...

Selamat Memyambut Puasa..
Hehehhe..jom berbuke bersama

Anonymous said...

..noma, slamat berpuase..thn ni ngn en.suami pulak..hihihi (goes to poonz too)

~amoi

..::daria::.. said...

cikpid : selamat berpose juga sayam..hehe..mmg plan nk berbuka pose ngan ko..hehe..to be discussed later.. :)

amoi : hai moi! bila nk join kelab blog?hehe..slamat berpose jugak..sama la kita..first puasa as isteri..hihi :D