Tuesday, August 25, 2009

..::EnCeK PeTi AiS::..

encek peti ais kami yg sedia berkhidmat



1st magnet kt peti ais :D

~
At last!smpai juga encek peti ais ke umah kami stelah sminggu delay..apepun alhamdulillah sbb pasni sy x yah la g pasar hari2 mcm sblom2 ni sbb xde tmpat nk simpan brg basah..hihi..pasni g pasar kipmart tu 2 3 hari skali pun xpe..dn yg paling sy suka ialah sy bole makan coco crunch dgn susu sejuk..nyum nyum..mmg caraa..hehehe..makanan2 yg dh dimasak pun pas mkn bole disimpan dlm peti sejuk tnpa perlu risau esok elok lagi ke x lauk ni, bole makan lg ke ni..sbb dulu gamble jek letak kt lua..bole makan makan..x bole buang..skarang..x perlu risau lg..:D apatah lg skang bulan pose..sy mmg x sempat le nk g pasar pas balik keje n balik nk masak pulak..at least bila ada peti ais ni..bole le siap2kn bhn2 nk masak siap2 b4 hari esok..so balik keje tinggal nk masak nasik n masak/campak bhn2 yg dh siap kupas bagai tu ke dlm kuali..seb baik la encet lebah jenis bole bertimbang rasa (bodek) n x cerewet yg waktu azan kene sharp siap sume makanan udah terhidang depan mata..huhu..apepun,since dia dh belikan peti ais ni..i will try my best to masak n serve him the best i can..cewahh..
~

to encet lebah, mekacih byk2 sbb berusaha susah payah nk menyediakan mcm2 benda dlm umah kita ni..jgn lupa janji kita pasni kita gilir2 setiap bulan nk cuci peti ais tu eh..hehe..:)

10 comments:

wawa said...

wallawehh...dah ade peti ais umah dia...caraaa aarrr...

..::daria::.. said...

hehehe..senang aku nk msk utk ko wa kalo ko dtg umh aku nnti.. :D

ryn's said...

tahniah...barang pertama yg kami beli setelah idup sebagai suami isteri...huhuhu

..::daria::.. said...

thanx sis..:) brg pertama, kitorang beli dapur gas..hehe..x larat nk msk dlm rice cooker jek..:p

Cikpid said...

hahahhaha..akhirnye..jgn lupe korang tu lps cuci pt ais korang..cuci peti ais aku plak..hahhaha

..::daria::.. said...

hahaha..bole2 pied..mmber punya pasal no hal..hahaha..ish..bahagia sungguh kn bila dh ada peti ais baru ni..nak2 kalo peti ais lama jenis temp rosak..hehehehe

pawah said...

wahhh... bagus2..
aku masih menumpang petiais, mesin basuh faizan (sbb dia beli), dapor, lemari baju, katil beso, meja makan, vacuum, rak kasut mak aku, tv abg aku..

ehhh.. mana aku punya?

p/s: bila taun tah nak dok sendiri..

..::daria::.. said...

pawah: hehehhehe..xpe pawah..slow slow kayuh..:) pasni dh duk umh sndiri bole la beli belah brg umh..skang ko kumpul dulu duit byk2..hehe..nnti dh pindah senang..xpun beli brg sket2..kitorang pun bukan bole beli sume brg sekaligus pawah..huhu..berdikit2..:p

alifah@along said...

huhu...besarnye peti ais dia...byk ma boleh beli stok...hehhehe...jgn asyik bukak peti ais je cari mknn udah...hehheheh...

..::daria::.. said...

along : haha..mane ada besar la long..biasa2 aje..:p hehe..senang nk masak kalo along n frens dtg umh nanti..stok dh ada dlm peti..hehe:D