Thursday, July 16, 2009

.::PrOuD tO bE wOmAn::..


Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia
diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia;
namun, harus cukup lembut untuk memberikan
kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam
untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap
tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh
keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa
mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai
anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika
anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung
suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui
bahawa seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji
kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada
di sisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk
dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah
dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus
dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya,
tempat dimana cinta itu ada."

~~thanx to wawa for the email..serious touching..huhu

6 comments:

honey bunny said...

im proud to be women.. kpd laki2 kt luar sana, sile lah hargai wanita2 yg berada disamping anda.. KERANA IA BEGITU BERHARGA.. (eceh, mcm iklan loreal plak) ;P

Cikpid said...

hehehhe..btol2..pompuan ni unik n special..kene layan baik2..hehehehe

..::daria::.. said...

honey bunny : yup!betul tu..hargailah smntara ada..jgn sok dh xde baru nk tercari2..

pid : hehe..saya sokong! unik, special n fragile..:p sbb tu asyik ciwekk..hoho

wawa said...

Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk
dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan...

ini je kot yg boleh aku beri wat mase skang..yang lain tunggu aku berlaki la...huhuhuhu

dzuhata said...

mata dia cantek seh~

..::daria::.. said...

wawa : ya..wanita ngn air mata mmg x bole dipisahkn..x kira la dah berlaki atau tidak..

dzu : aah..berangan tu mata aku..:p