Friday, December 26, 2008

..::Doa Untuk Kekasih::..


Ya Allah....
Seandainya telah engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...

Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagian antara kami....
agar kemesraan itu abadi...

Dan ya Allah...
ya tuhanku yang maha mengasihi...
Seiringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...


Tetapi ya Allah...
Seandainya telah engkau takdirkan....
dia bukan miliku...
Bawalah ia jauh dari pandanganku....
Luputkanlah ia dari ingatanku...
Dan peliharalah aku dari kekecewaan....

Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti....
Berikanlah aku kekuatan...
Melontar bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja nan merah..
agarku bisa bahagia...
Walaupun tanpa bersama dengannya...


Dan ya Allah yang tercinta...
Gantillah yang telah hilang....
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah...
Walaupun tidak sama dengan dirinya...


Ya Allah ya tuhanku...
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu...
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan...
Adalah yang terbaik buat ku....
kerana engkau maha mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...


Ya Allah...
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan di akhirat...
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini...
Jangan engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Supaya aku dan dia sama2 dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh....


Amin.. Ya Rabbal A'lamin. .

Thursday, December 25, 2008

..::BaBy PieD::..

23hb Disember 2008..pied ku sayam telah selamat deliver sorang baby boy..alhamdulillah..both pied and her baby selamat..
aaa
minggu depan aku nk g lawat pied kt umh mak dia kt bukit puchong, triang..sape2 nak join digalakkan..hehe..the more the merrier.. :) mebi new year pied dh ada kt pahang..
aaaa
to pied n babad, congrats on your new born baby boy..smoge dgn kehadiran ahli baru dlm fmily korang..hidup korang lbih bermkna n bahagia..aminnn...

Wednesday, December 24, 2008

..::S07 TuRuN m'Sia!!::..


Tanggal : 27 Des 2008

Hari : Sabtu

Jam : 9 malam - 12 malam

Tempat : Bar Sa Vanh Too @ Plaza Mon’t Kiara, Damansara

Monday, December 22, 2008

..::f E d - U p !!!!::..


jgn smpai aku jdik cmni sudah!!

aku bosan btol dgn prob parking space yg seciput kt area umh aku ni! ari2 hangin berebut parking dgn jiran2! kalo nk ikutkn muat je nk letak keta masing2 kt lorong ni tp ade jiran yg mengong, stu umh 4 keta sume letak luar! umah aku pun 4 keta gk weh tp stu jek yg terpksa letak kt umh org lain..ko sume 4 keta nk conquer parking!damn!ada garaj wat letak akuarium, letak kusi..ape ke hallll!!!! pastu kalo tmpt kosong tu bole parking 3 keta, ko bantai parking 2 keta ko jek!! x consider langsung dh org lain!!! aku mmg hangin stu badan ni..dh la sombong x tntu pasal..ada jugak keta yg aku calarkn mlm ni..xpun aku cabut tayar pegi jual..huh! ni la antara prob yg x bole nk dielakkan kalo duk umh teres, pastu sume ank2 dh mmbesar, dh keje, ada keta sendiri..tu yang berderet keta kt lorong ni. apa aku patut buat? wat parking basement bwh umh aku?or tmbah umh aku stingkat lg khs untuk parking keta?or aku patut parking kt tunas manja tiap2 hari then jln kaki plak balik umah?or aku patut pindh umah sewa sendiri so aku xkn ada dh prob parking ni?or jual keta pakai scooter smule g keje??arggghhhhhh...tensennnnnn!!!!

Saturday, December 20, 2008

..::SeKiRaNyA aKu BeRbOhOnG::..

klokkl
Umumnya, wanita berbohong bukannya disebabkan mereka tiada arah tuju atau cuba mencipta sesuatu perkara yang tidak masuk fikiran. Terdapat beberapa alasan yang mendorong mereka melakukan hal ini.
pppppp
1. Balas dendam
Sekiranya kamu berani mengkhianati cintanya, dia juga akan berani membalasnya. Bahkan, dia lebih hebat daripada kamu. Walaupun tindakannya itu telah diketahui, mungkin dia sengaja melakukan sedemikian. Ramai wanita mempunyai cara tersendiri saat menghadapi situasi pembohongan yang dilakukan kekasihnya. Malah, dia juga berani melakukannya dengan secara tersembunyi, tanpa pengetahuan kamu.
''''''
2. Urutan kasih
Wanita sememangnya menginginkan dirinya dicintai dan dihargai. Apatah lagi, mengharapkan sebuah percintaan yang tiada titik noktahnya. Lebih-lebih lagi daripada insan tersayang. Mereka ingin menjadi wanita pertama di dalam hidup kamu dan bukannya, berada di tangga kedua atau berikutnya. Sekali kamu menduakan cintanya, dia akan berkali-kali mengkhianati hidup kamu.
,,,,,,
3. Kekerasan
Kini, ramai wanita semakin sedar tentang pentingnya penghargaan yang patut diterimanya. Salah satunya ialah bersikap tegas ketika pasangannya melakukan kekerasan (umumnya secara fizikal) kepadanya. Mungkin pada awalnya dia akan cuba bertahan, tetapi apabila kamu kembali mengulangi tindakan tersebut, mereka akan meninggalkan kamu tanpa sebaris nota. Mereka yakin, masih ramai lelaki di luar sana yang dapat menghargai dirinya yang jauh lebih baik daripada kamu.
llllll
4. Hambar
Wanita begitu gemar hal-hal yang remeh atau kecil. Misalnya, hari ulang tahunnya, hari jadi kamu berdua atau hal-hal istimewa lainnya. Hati-hati bila kamu menganggap semua ini sebagai hal yang remeh. Apatah lagi apabila selama ini, si dia selalu mengurus hal yang melibatkan pengorbanan demi kekasihnya.Sekiranya, kamu tidak pernah sesekali menghargai apa yang dia lakukan untuk kamu dan mengabaikan hal-hal yang dianggapnya penting, bersiap sedialah menghadapi pertengkaran yang hebat.
;;;;;;
5. Seks
Meskipun kamu tidak memberikan perhatian yang sepenuhnya terhadap si dia, ketidakpuasan dalam urusan seks mampu memberi kesan yang mendalam terhadap perhubungan. Ingat, akibat kurangnya layanan seks, ia akan mendatangkan kesan bahaya dalam perkahwinan. Oleh itu, segeralah mencari jalan penyelesaiannya.
iiiii
6. Cadangan
Saat putus cinta, biasanya kaum wanita lebih cepat 'menderita' ketika menghadapi hari-hari mendatang sebelum mampu bangkit semula untuk hidup gembira. Ini kerana, sewaktu dia mendapat petunjuk bahawa perhubungan itu tidak dapat dipertahankan lagi, mungkin dia akan mencari pengganti kamu. Jadi, sekiranya kamu benar-benar mencintainya, perbaikilah hubungan kamu dengannya segera.
kklkl
7. Jejaka bermasalah
Maksudnya, terdapat banyak perkara di sekeliling kamu yang membuatkan pasangan merasakan kamu tidak diperlukan lagi. Sebabnya, selain menjalani hubungan cinta yang sudah tentunya tidak lepas daripada kekangan masalah, kamu juga harus menangani karakter kekasih yang semakin berani. Ingat, dia bersikap sedemikian disebabkan kamu yang memulakannya dahulu.
hjjjj
8. Hubungan tiada kesudahan
Kebiasaannya, saat menjalani hubungan dengan pasangan, wanita menginginkan adanya hubungan yang penuh komitmen, iaitu hubungan yang diakhiri dengan keputusan membanggakan.Apabila sudah lama menjalin hubungan cinta, tetapi tiada keputusan untuk ke jinjang pelamin, wanita akan berfikir bahawa kamu tidak lagi menginginkan dia dalam hidupnya. Jadi, buat apa menunggu kamu dengan lebih lama?

lpop,l
9. Bosan
Hal ini muncul disebabkan dia terperangkap dalam rutin hariannya sama ada kerja rumah mahupun hubungan yang dijalinkan itu begitu membosankan. Baginya, jika kamu tidak memberinya perhatian yang diharapkan dan waktu kamu pula lebih banyak dihabiskan untuk urusan lain, biasanya wanita akan mencari jalan penyelesaiannya yang tersendiri. Perlu diingatkan bahawa wanita gemarkan suatu kejutan dan selalu ingin dirinya lebih istimewa.

mkilo
10. Hubungan tidak diduga
Pada awalnya, dia berasa terlalu selesa saat menjalin hubungan dengan kamu. Tetapi ternyata, dia tidak menikmati kehangatan bersama dan terasa begitu terikat dengan kamu. Tidak hairanlah apabila kamu masih cuba membawanya ke sana dan ke sini, dia mula bersikap dingin kerana sudah menyerahkan seluruh perasaannya kepada insan lain.
klokk
klkll
NotA KaKI : Biasanya wanita akan mencari jalan penyelesaiannya sendiri apabila berhadapan dengan masalah cinta.
;p'[;
kkkll
>thnx wa..



Tuesday, December 9, 2008

..::bEE gOOd tO mE..pLEaSe::..


Everyday is getting worse
Do the same things and it hurts
I don't know if I should cry
All I know is that I'm tryin'
I wanna believe in you
I wanna believe in you
But you make it so hard to do

What's the point of makin' plans
You break all the ones we had
I don't know where we went wrong
Cause we used to be so strong
I wanna believe in you
I wanna believe in you
So why can't you be
Be good to me

I don't ask for much
All I want is love
Someone to see
That's all I need
Somebody to be
Good to me
lll
Please
lll
I used to think I had it all
Then one day we hit a wall
I had hoped you were the one
Where's my dream, where has it gone
I wanted to be with you
Forever just me and you
So why can't you be
Be good to me

I don't ask for much
All I want is love
Someone to see
That's all I need
Somebody to be
Good to me
ll
Please
lll
Where do I go from here
You've gotten under my skin
And I don't know how
To get out of this place that I'm in

I don't ask for much
All I want is love
Someone to see
That's all I need
Somebody to be
Good to me
pp
Please...